Powered By Blogger

Friday 5 April 2013

Lady in Machang : Interview session via skype



Assalamualaikum....              

ini memang siyes! interview as 


an assistant teacher via Skype!
canggih nau! kalah interview 

session kat Jepun!
Alkisah nye, pada 3/4/13, aku 

on9 la macam biasa. bukak 

metro, kosmo, berita

harian,twitter,fb and so on..
tetiba, kat fb ade la 1 mesej..nampak name empunye yang hantar 

tu..perghh..berdebar giler! 

ingatkan da lupakan aku..ye la..lama hantar resume, ingatkan x 

nak interview aku..tup2 dapat mesej ni 

"salam
do u have skype account? since ur in kelantan probably the best us for us to skype rather than you have to travel. when is the best time for us to contact you?"
oh my God! what should i do? aku rasa macam ni lagi scary..
memang owner mesej ni baik giler.. sudi pikir masalah aku nak 

travel ke hulu ke hilir. tapi, macam ne kalo tetiba line problem?

x ke jadi masalah nak kol banyak kali..buat malu ado la!

Masalah lagi satu ialah..aku tak de kat umah 4 - 5 hb 4 tu..nak 

pergi palam..x kan nak bawak lappy ke hulu ke hilir..setakat 

semalaman je kat sane..sabtu & ahad, kuala lumpur cuti..so, aku 

balas la boleh contact hari senin minggu depan nye.tp, aku ase 

lama sangat tu..jangan owner nye marah dah! nak buat cam ne? 

masalah lain lak,andai kata aku dapat kerja tu, andai kata la.. 

mana nak stay? tadika ni kat Keramat..K.L tu.. menyewa mesti 

mahal, kan? kalo mintak tolong owner ni amacam? ho3..kot2 la dia

tau bilik2 kosong yang available ke? tapi, aku x rasa aku dapat 

kerja ni..sebab x de transport. kat tadika tu macam bus x masuk 

je area tu & staff sume active..buat programme kat luar! macam ne 

den nak p? peluang da ade ni..xkan terlepas lagi kot..

kalau dapat kat tadika 

ni, jauh la dari budak     

ni..dekat dengan bai & 

alip..deme 2 ni kerja sementara 

kat HKL..

p/s : Mr Kannan nak pakai 


pekerja 2 orang kat center 

dia..sapa berani kena interview dengan Mr K..silakan! 

No comments:

Post a Comment